Footmall ny plattform

Lanseringsstrategin för nya versionen av Footmall

I veckan lanserade vi Footmalls nya plattform och självklart vill vi att så många som möjligt testar vår nya kära plattform. Målet är att bygga en allt mer personaliserad plattform med fokus på användarens behov och det är just det vi vill förmedla i vår relansering.

För att nå ut maximalt med vår nya plattform använder vi oss och kommer använda oss av många olika strategier för att få maximal räckvidd. Vårt huvudfokus ligger som alltid på två huvudkanaler vilket är Facebook och Google. Många fler kanaler kommer dock att användas och inom de två stora mediajättarna finns det flertalet intressanta strategier och plattformar att använda sig av.

Nedan finner ni min checklista på punkter som ska genomföras i och med lanseringen:

  • Facebook post med maximal interaktion från Footmalls-facebooksida.
  • Facebookgrupp med personer som är knutna till Footmall för snabb feedback.
  • Emailutskick om nylanseringen och möjlighet till att skapa konto.
  • Pressmeddelande på Mynewsdesk och Footmall.info.
  • Mailutskick till butikerna som är anslutna.
  • Livechatt på messenger med feedback.
  • Privat blogpost om utmaningarna med lanseringen.
  • Linkedin post från Footmall med storyn bakom nya lanseringen.
  • Privat Linkedin post med marknadsföringskanalerna för nylanseringen.
  • Privat Facebook livestream med trafikdata i och med nylanseringen.
  • Privat Periscope med livestream med trafikdata i och med nylanseringen.
  • Instagram posts under hela veckan.
  • Instagram stories från Footmall med film på nya sajten.
  • Privat Twitterpost.
  • Slackpost på min arbetsplats för att få feedback.
  • Ökad satsning på Adwords.
  • Retargeting GDN mot olika målgrupper.
  • Facebook Ads mot personer som gillar Footmall.
  • Facebook Ads mot intressen skor.
  • Post om feedback på nya versionen i Svensk E-handel.
  • Post om feedback på registreringsprocessen i Swedish Growth Hacking.
  • Outreach till bloggar med info om lanseringen.
  • Lista med populära varumärken för LinkedinAds.
  • Youtube releasevideo.
  • Influencers release post.
  • Topp 10 products för varje målgrupp Facebook Ads.
  • Test Snap Ads.
  • Facebook post ”Gratis skor”-sidan.

Har ni några tips eller tankar är det bara att kommentera nedan.

En reaktion på “Lanseringsstrategin för nya versionen av Footmall

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *