Vad ska jag göra nu är kanske ett av mina seriösaste projekt någonsin. Det här projektet drivs av mig tillsammans med en duktig programmerare vid namn Andreas Hultgren. Det är en tjänst för dig som vill hitta på något men inte riktigt vet vad du/ni ska göra. Det är då vår tjänst kommer in i handlingarna och hjälper dig att hitta på något att göra efter att du ställt in vissa parametrar. Vi arbetar just nu på att bygga upp en väldigt stor databas med saker att göra samt att koppla rätt relevans till rätt parametrar.
Jag arbetar mycket med marknadsstrategier för projektet just nu och innan lanseringen av beta versionen hoppas jag vara klar. Det här är en tjänst som är svårt att jobba med rent SEO-mässigt som annars är en av min starka marknadsföringsbitar. Att SEO-anpassa en sajt som inte har ett eller flera korta ord som söks på är svårt. Visst finns det vissa ord jag hoppas kunna lyfta oss på med samtidigt för att nå en stor trafik behövs mer än så.
Så snart tjänsten är klar lär du hitta den nära dig vadskajaggora.nu
Tecknade versionen av Pippi ekar i bakhuvudet (vad ska jag göra nu…) samtidigt som jag spontant kommer att tänka på tre möjliga målgrupper.
1) Vänner som vill hitta på något. Antingen gratis på en tisdagskväll (se en film) eller betala för något på helgen (bowling) och möjligtvis även event (festival) där ni får provision på biljetterna.
2) 34 årig ensam man som vill få mål. Ni ger förslag och han sätter ihop en egen ”bucket list”. Givetvis är tipsen någorlunda uppdelade baserat på informationen användaren fyller i.
3) Ett företag eller event som vill marknadsföra sig. På sajten ger ni förslag på en mängd olika metoder som företaget kan sätta sin egen spinn på. Möjligtvis att ni hänvisar till någon som kan sätta planen i verket och därmed få provision.
Haha det hade jag inte ens tänkt på med Pippi faktiskt men jaja. I övrigt är du inne på lite samma spår som oss när det gäller målgruppsanpassningen. Vi kanske hade tänkt oss något bredare än en 34 årig ensam man men ensam person som kan få fram något att göra visst.
Jo, precis. Det var ett ganska specifikt exempel jag gav där. Tanken var att besökaren fyller i information om sig själv såsom kön, ålder, intressen, etc. och sedan ger sajten förslag på passande mål baserat på information som andra med liknande information har gillat.
Jo förstår hur du tänkte men våran tjänst kommer mer vara baserad på sinnesstämning och energi än ålder och kön. I övrigt tänker vi nog väldigt lika när det gäller det här. Vi var inne först på att välja ålder och kön m.m. men tänkte att det blir nog för många paramtetrar att ställa in.